Tavana Service Desk

Service Desk med hög kunskapsbredd

Ungefär som när vi levererar en extern IT-avdelning så har vi också möjlighet att ta ett helhetsansvar som er IT-avdelning genom vår Service Desk.

Detta är en mycket kostnadseffektiv lösning som inte kräver mycket tid av er som kund. Våra konsulter tar då hand om era IT-frågor från våra lokaler (om det önskas) och vi tar ett helhetsansvar vad gäller er IT-drift – alltid med hög kunskapsbredd. För att ni ska kunna fokusera på er kärnverksamhet!

Allt fler företag efterfrågar möjligheten till extern spetskompetens i form av en Service Desk med goda kunskaper inom IT. Därför startade vi Tavana Service Desk. En kostnadseffektiv lösning vilken gör att ni som företag kan fokusera på er kärnverksamhet utan att behöva lägga tid på att besvara IT-frågor.

Vår Service Desk är helt bindningsfri – det betyder att ni kan säga upp den om ni inte längre har behov och återuppta tjänsten när ni väl behöver igen. Vi finns tillgängliga oberoende vart ert företag befinner sig och arbetar måndag–fredag mellan 08.00–17.00 CET.

Enkel uppstart

Genom att titta närmre på era applikationer och patchnivåer får vi en bra helhetsbild av er IT. Denna använder vi sedan vid uppstart av tjänsten. Resultatet av genomlysningen blir sedan en rapport vilken vi använder som grund i vårt arbete som er Service Desk.

Så här arbetar vi

Vi på Tavana har flera års erfarenhet av att agera både externa IT-konsulter. Den erfarenhet vi tagit med oss genom alla dessa år har vi samlat i vår Service Desk. Vi ser till att ständigt hålla oss ajour och utvecklas i den föränderlig bransch som IT-branschen är. Därför erbjuder vi med stolthet denna tjänst till våra kunder. Så att ni kan fokusera på det ni gör bäst.

Genom tydliga rutiner håller vi en tät dialog så att ni inte missar de bollar vi fångar upp. Vi håller självklart statistik över alla ärenden för att ha fokus på framtiden. Vi tittar också på uppfyllnadsgraden av SLA och andra KPI:er som vi kommer överens om.

Tavana Service Desk

  • 300 kr/användare och månad
  • Öppettider: Vardagar mellan kl. 8-17
  • Samlande punkt för era IT-frågor
  • Fritt antal samtal och mejl per månad
  • Återkommande statusmöten
  • Återkoppling inom 1 timme
  • Månadsabonnemang
  • En månads uppsägningstid

Förfrågan om Tavana Service Desk